System HA dla obszarów niebezpiecznych to elektroniczny system bezpieczeństwa, który funkcjonuje jako dodatkowe zabezpieczenie dla elementów bezpieczeństwa przenośników taśmowych i podobnych urządzeń, dzięki czemu sprzyja ograniczeniu ryzyka i zmniejszeniu liczby wypadków.
ZERO WYPADKÓW = DZIAŁANIE MASZYNY JEST ZATRZYMYWANE PO WYKRYCIU UPADKU PRACOWNIKA NA PRZENOŚNIK TAŚMOWY
System HA automatycznie zatrzymuje pracę maszyny – na przykład kruszarki – kiedy osoba nosząca odpowiedni tag zbliży się do obszaru oznaczonego jako „strefa niebezpieczna”, lub gdy pracownik upadnie na przenośnik taśmowy wskutek, np. potknięcia i przewrócenia, albo w wyniku utraty przytomności lub w podobnej sytuacji. System działa na zasadzie protokołu bezpieczeństwa, którego celem jest zatrzymanie działania wszystkich urządzeń w razie wykrycia wejścia człowieka do strefy niebezpiecznej.
System funkcjonuje w taki sposób, że wykrywa obecność tagu – osobistego klucza bezpieczeństwa – noszonego przez pracownika, w obrębie obszaru określonego jako „strefa niebezpieczna”. W takiej sytuacji system natychmiast zatrzymuje pracę działającej w tym miejscu maszyny, która jest odpowiednio przygotowana do współpracy z tym systemem. Wykrywanie tagu noszonego przez pracownika przez odpowiedni czujnik z anteną detekcyjną zamontowany na maszynie – np. kruszarce, prasie lub innym podobnym urządzeniu – odbywa się automatycznie, bez konieczności stałego nadzorowania przez ludzi. Pozwala to na osiągnięcie wyższego poziomu bezpieczeństwa w miejscach występowania wysokiego ryzyka wypadków przy pracy.
System ten także rejestruje datę i czas zatrzymania maszyny, jak również numer tagu wykrytego w strefie niebezpiecznej, co umożliwia doskonalenie przestrzegania zasad bezpieczeństwa w tym zakresie i sprzyja zapobieganiu podobnym sytuacjom w przyszłości. Oprócz tego, rozwiązanie to pozwala też na sprawdzanie gotowości systemu do zadziałania, co stanowi niezbędny element bieżącego nadzorowania bezpieczeństwa pracy przy maszynie.
System bezpieczeństwa HA składa się z sześciu elementów:
TAG OSOBISTY:
Zadaniem tego aparatu jest zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom i zatrzymanie maszyny po wykryciu przez aktywator RFID.
INHIBITOR KIEROWCY:
Element ten blokuje wykrywanie tagu kierowcy znajdującego się wewnątrz pojazdu, dzięki czemu pozwala zapobiec fałszywym alarmom lub błędnym sygnałom alarmowym.
TAG KONTROLNY:
Jest to aktywny aparat gwarantujący prawidłowe działanie systemu.
AKTYWATOR RFID:
Urządzenie instalowane na maszynie, które za pomocą sygnału radiowego małej częstotliwości tworzy wokół siebie strefę bezpieczeństwa.
ANTENA DO KONTROLI TAGÓW:
Jest to niewielki aparat, którego zadaniem jest sprawdzanie i rejestrowanie prawidłowości działania systemu.
PANEL STEROWANIA:
Jest to skrzynka zawierająca sterownik, którego zadaniem jest sygnalizowanie i rejestrowanie stanu systemu oraz błędów i alarmów, jakie miały miejsce w ciągu dnia pracy.
System HA został specjalnie zaprojektowany do instalowania w pobliżu dołów, pras, kruszarek lub zagęszczarek i innych podobnie niebezpiecznych urządzeń. Jest także często stosowany w obszarach zlokalizowanych w pobliżu dużych przenośników taśmowych.
– System HA wyróżnia się trwałością i wytrzymałością elementów, które wchodzą w jego skład.
– Poszczególne elementy systemu nie są wrażliwe na drgania powodowane przez silniki i są odporne na sygnały zakłóceniowe emitowane przez różne anteny oraz oddziaływanie metalowych konstrukcji maszyn.
– Tag (klucz bezpieczeństwa) jest wykrywany w każdej pozycji, nawet wtedy, gdy jest zasłonięty materiałem.
– Wysoka jakość systemu zapewnia zapobieganie powstawaniu fałszywych alarmów ze względu na regularne adaptacyjne działanie anten.
– System charakteryzuje się też łatwością instalacji oraz możliwością wdrażania go w ramach „projektów pod klucz” realizowanych przez Claitec i lokalnych instalatorów.
Produkt ten jest objęty 1-roczną gwarancją na usterki materiałowe i konstrukcyjne.
System Dla Obszarów Niebezpiecznych (PDF)
System ostrzegania o pieszych (Pedestrian Alert System – PAS) zmniejsza ryzyko kolizji między wózkami widłowymi a osobami pieszymi w obszarach o słabej widoczności.
System Obszarów niskiej prędkości (Low Speed Area – LSA) ustala prędkość maksymalną, z jaką wózki widłowe mogą się przemieszczać w różnych rejonach magazynu.
System HA dla obszarów niebezpiecznych to elektroniczny system bezpieczeństwa, który funkcjonuje jako dodatkowe zabezpieczenie dla elementów bezpieczeństwa przenośników taśmowych i podobnych urządzeń,…
System ostrzegania wizualnego (Visual Alert System – VAS) to innowacyjne rozwiązanie przeznaczone do ostrzegania pieszych i/lub kierowców wózków widłowych w sytuacjach ryzykownych, poprzez wyświetlanie ostrzeżeń świetlnych na podłodze.