ROZWIĄZANIE
System Obszarów niskiej prędkości (Low Speed Area – LSA) ustala prędkość maksymalną, z jaką wózki widłowe mogą się przemieszczać w różnych rejonach magazynu.
Zadaniem tego systemu jest w szczególności zmniejszenie prędkości poruszania się wózków widłowych w obszarach ruchu pieszego lub w miejscach pracy ludzi.
System Obszarów niskiej prędkości (LSA) ma na celu zapobieganie wypadkom spowodowanym przez nadmierną prędkość wózków widłowych w miejscach przebywania pracowników pieszych.
CO TO JEST?
System Ostrzegania o pieszych (PAS) to rozwiązanie służące do ostrzegania kierowców wózków widłowych o wykryciu obecności osoby pieszej w odległości regulowanej w zakresie od 1 do 6,5 metra. Ten unikalny system ma zdolność rozróżniania między ludźmi a obiektami. Ma on nawet zdolność wykrywania osób znajdujących się za ścianą lub regałem!
JAK TO DZIAŁA?
Osoby piesze noszą ze sobą Tag (klucz elektroniczny). Po wykryciu takiego tagu przez system wcześniej zainstalowany na wózku widłowym jego kierowca otrzymuje świetlny sygnał ostrzegawczy. W ten sposób kierowca jest ostrzegany o obecności człowieka w pobliżu obszaru pracy jego pojazdu, dzięki czemu może zachować szczególną ostrożność.
Z JAKICH ELEMENTÓW SKŁADA SIĘ SYSTEM LSA?
System składa się z trzech elementów:
CZUJNIKI WYKRYWANIA KODU:
Zadaniem tych elementów jest odczytywanie informacji z kodowych pasów odblaskowych i przesłanie ich do sterownika, który interpretuje je jako sygnały wyznaczające prędkość maksymalną w danym obszarze.
STEROWNIK:
Urządzenie to jest zamontowane na wózku widłowym i służy do regulowania prędkości maksymalnej w trakcie poruszania się wózka. Kiedy wózek widłowy przejeżdża pod panelem z kodowym pasem odblaskowym, czujniki wykrywania kodu odczytują informację o zmianie strefy, a sterownik wyznacza odpowiednią prędkość maksymalną dla układu napędu wózka.
KODOWE PASY ODBLASKOWE:
Umieszczane wewnątrz budynku, nad drzwiami lub w miejscach, gdzie wymagana jest zmiana prędkości maksymalnej pojazdów, zawierają informację odczytywaną przez czujniki o konieczności zmiany prędkości wózków widłowych w danym obszarze.
GDZIE SIĘ GO STOSUJE?
System ten jest przeznaczony w szczególności do stosowania w magazynach, dokach przeładunkowych, obiektach przemysłowych lub obszarach pracy ludzi, ale może także być dostosowany do użycia w innych miejscach wymagających specjalnej regulacji prędkości. Jak wskazują doświadczenia naszych klientów, zakres zastosowań jest elastyczny i bardzo szeroki.
ZALETY
Poza bardzo łatwą instalacją, system LSA wyróżnia się wysoką praktycznością i efektywnością w zakresie zmniejszania liczby wypadków przy pracy i ogólnej poprawy warunków pracy w różnych branżach przemysłu.
O CZYM WARTO PAMIĘTAĆ:
Produkt ten posiada gwarancję na okres 1 roku, obejmującą usterki materiałowe lub konstrukcyjne, która jest udzielana pod warunkiem prawidłowego przestrzegania treści instrukcji instalacji i użytkowania systemu.
DO POBRANIA
SYSTEM OSTRZEGANIA O PIESZYCH
System ostrzegania o pieszych (Pedestrian Alert System – PAS) zmniejsza ryzyko kolizji między wózkami widłowymi a osobami pieszymi w obszarach o słabej widoczności.Czytaj dalej
OBSZARY NISKIEJ PRĘDKOŚCI
System Obszarów niskiej prędkości (Low Speed Area – LSA) ustala prędkość maksymalną, z jaką wózki widłowe mogą się przemieszczać w różnych rejonach magazynu.Czytaj dalej
SYSTEM DLA OBSZARÓW NIEBEZPIECZNYCH
System HA dla obszarów niebezpiecznych to elektroniczny system bezpieczeństwa, który funkcjonuje jako dodatkowe zabezpieczenie dla elementów bezpieczeństwa przenośników taśmowych i podobnych urządzeń,…Czytaj dalej
SYSTEM DOKOWANIA CIĘŻARÓWEK
System dokowania ciężarówek (Truck Docking System – TDS) ogranicza potencjalne ryzyko wypadków przy pracy w dokach przeładunkowych z wykorzystaniem wózków widłowych.Czytaj dalej
BEZPIECZEŃSTWO PRZEJŚĆ DLA PIESZYCH
System Bezpieczeństwa przejść dla pieszych (Pedestrian Crossing Safety – PCS) ogranicza do minimum ryzyko potrącenia pieszych przez wózki widłowe w obszarach intensywnego ruchu pieszych.Czytaj dalej
BEZPIECZEŃSTWO W CIASNYCH PRZEJŚCIACH
System Bezpieczeństwa w ciasnych przejściach (Narrow Aisle Safety – NAS) zmniejsza ryzyko kolizji między wózkami widłowymi w ciasnych przejściach.Czytaj dalej
STREFY BRAKU WIDOCZNOŚCI
System bezpieczeństwa dla Stref braku widoczności (Blind Spot – BS) zmniejsza ryzyko kolizji między wózkami widłowymi a osobami pieszymi w obszarach o słabej widoczności.Czytaj dalej
SYSTEM ANTYKOLIZYJNY DLA WÓZKÓW WIDŁOWYCH
System antykolizyjny dla wózków widłowych CAS-G2 to opracowane przez Claitec nowe rozwiązanie elektronicznego systemu bezpieczeństwa ruchu.Czytaj więcej
SYSTEM ZAPOBIEGANIA UPADKOM
System zapobiegania upadkom (Fall Protection System – FPS) został opracowany w celu przeciwdziałania upadkom w trakcie pracy w obszarach niebezpiecznych,…Czytaj więcej
SYSTEM KONTROLI RUCHU
System kontroli ruchu (Traffic Control System – TCS) to rozwiązanie mające na celu rozdzielenie ruchu pieszych i wózków widłowych we wspólnie użytkowanych przestrzeniach pracy.Czytaj dalej
SYSTEM OSTRZEGANIA WIZUALNEGO
System ostrzegania wizualnego (Visual Alert System – VAS) to innowacyjne rozwiązanie przeznaczone do ostrzegania pieszych i/lub kierowców wózków widłowych w sytuacjach ryzykownych, poprzez wyświetlanie ostrzeżeń świetlnych na podłodze.Czytaj więcej
BEZPIECZEŃSTWO NA SKRZYŻOWANIACH
System Bezpieczeństwa na skrzyżowaniach (Crossing Guard) instalowany jest nad miejscami, gdzie występuje szczególne niebezpieczeństwo kolizji z udziałem pojazdów przemysłowych.Czytaj więcej